lördag 17 augusti 2013

Jag vet; jag är sämst!

Jo tack, jag vet att det var evigheter sedan jag skrev något matnyttigt...eller något alls... Men hallå, jag är faktiskt inte mer än människa (en något stressad, halvlat, frilansande människa - men ändå!).

   Sedan sist jag skrev har massor hänt: jag har medverkat i tre serieantologier, sökt till år 2 på Serieskolan, blivi nekad och sökt igen, gått en (ännu oavslutad) kurs i Serieteckning och visuellt berättande på Malmö Högskola, tillfälligt flyttat upp till Stockholm där jag nu säsongsjobbar på Skogskyrkogården, och däremellan haft toppar och dalar och vardagar som alla andra.

På MAH-kursen i höstas blev jag grundligt besviken; det visade sig vara nästan exakt samma utbildning som jag redan fått på Serieskolan (fast mycket mer snack, mindre praktik och fler meningslösa uppsaster som måste göras enbart pga högskolereglerna och inte för att kursdeltagarna faktiskt lär sig något nytt på det). Egentligen var hela den höstterminen en enda lång utdragen plåga av frustration, understimulering, besvikelse och ångest över att ha tappat mitt sammanhang. Det var en rätt tung höst och vinter, och motiveringen att söka någon ny meningslös kurs till våren bara för att få CSN ville helt enkelt inte infinna sig. Jävligt märkligt...

   Just nu väntar jag spänt på beskedet ifrån Serieskolan (reservplatsen jag so far har chans på är ju tyvärr allt annat än garanterad), och under tiden försöker jag halvhjärtat förbereda mig på reservplanen: Filmvetenskap I på Stockholms universitet (en kurs jag ändå känner mig mycket mer entusistisk för än tidigare andrahandsval). Men att inte kunna planera ordentligt inför en eventuell antagning (i vilket fall) gör mig galen!!!
Filmkursen kräver ju dyr kurslitteratur som ska inskaffas i god tid, avgifter som ska betalas i förväg (även om jag kanske inte ens kommer att gå kursen till slut) och det ska bråkas med CSN över småsaker... Det tär såklart på en, och all energi går åt till att spekulera och oroa mig. (inte särskilt konstigt att bloggen hamnat längst ner på "att göra"-listan då heller)

   Hur som helst så får vi se vad som händer nu framöver (i alla avseenden), och resultatet kommer det garanterat uppdaterad om. Jag försöker tar en sak i taget nu och än är ju inte slaget förlorat...

Stick with me, my stort gets better! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar